topp

UPPDATERAT - Kompostjord

Med anledning av det stora trycket på att få köpa vår kompostjord och för att vi ska få ordning på alla beställningar har styrelsen ändrat hur beställningar och betalningar av kompostjorden ska ske.

Det som nu gäller från 2/5 är att man betalar och beställer på respektive område när expeditionerna har öppet. Om du inte själv kan komma på den tid som expeditionerna har öppet så kan ni kanske fråga en granne om hjälp. 

Föreningen strävar efter att få bort kontanter och hoppas att ni som har Swish väljer att betala med detta. Att betala med kort är ännu inte möjligt.

Kommentera gärna:

  • karina Ekberg • 5 maj 2018 12:29:12
    Hur tänkte ni .Jag jobbar många torsdagkvällar och har svårt att kunna komma dit mellan 18-19.Har själv ingen bil,så jag har svårt att köpa jord på affärerna
    Det har ju fungerat väldigt bra med dom som jobbar i området
    Stor försämring för oss på området.Ni måste ra ett nytt beslut om detta
  • Karin o Bo axelsson • 4 maj 2018 21:02:31
    Det är väl synd att ändra på något som fungerat så bra hitills.Att förlita sig på att grannar ska passa just den timmen det är öppet ,verkar väl inte heller så käckt. En bra kontakt med Elisabeth betyder mycket då man kan passa på att få lite goda råd o . ev.beställa tex.kompostjord. Bosse o Karin
  • Britt Berglund • 4 maj 2018 10:28:31
    Synd att ändringar som sker blir till det sämre för oss kolonister. Det blir svårt att passa 1 timme/veckan och den timmen brukar det alltid vara ett jättetryck på ansvariga med duschkort etc. Kan inte kräva att mina grannar ska passa tiden och vänta på sin tur i kön för att uträtta mina ärenden. Varför gäller detta bara vår egen kompostjord? Det borde väl i så fall även gälla jorden/grus som köps in och säljs vidare till oss kolonister.
  • Ann-Marie Funkesson • 4 maj 2018 08:38:27
    Jag förstår inte riktigt, Kristoffer. Vet ni om att personer undandragit sig betalning, medvetet eller av glömska? Har det skett i stor omfattning? Kommer man inte åt det med en enkel lista över leveranser, som kontrolleras mot inkomna medel? Jag trodde att föreningen har en anställd person, som sköter kontorsuppgifter som detta? Låter inte som något betungande uppdrag.
  • Elisabeth Naess • 4 maj 2018 06:06:04
    På förekommen anledning vill jag göra ett förtydligande av ovanstående text. Det är inte vi i personalen som har oordning på beställningarna eller inte klarar trycket. Tvärtom så ser vi det positiva i föreningens återbruk av komposterna och tycker bara det är roligt att serva er kolonister på bästa, smidigaste sätt. Elisabeth, er personal.
  • Då beställningarna har rasat in på många olika håll, både via hemsidan, facebook och diverse mailadresser så vill föreningen bringa ordning så allt blir rätt. Det är ju för kolonisternas skull som vi vill ha kontroll på betalningarna som kommer in o att redovisningen ska bli rätt.
    Anders Trygg, ordförande

    4 maj 2018 07:35:29

  • Ann-Marie Funkesson • 3 maj 2018 12:53:01
    Är inte dettta att krångla till något, som jag tycker har fungerat alldeles utmärkt alltsedan starten??? Jag har beställt kompostjord via personalen (sms eller telefon) en tre-fyra gånger, och har betalat via swish vid leveransen. Jag har föreningens swishnummer inlagt i telefonen, så det är snabbt gjort. Verkar mycket besvärligare att behöva passa en expeditionstid en timma i veckan. Och inte skulle jag kunna begära av grannarna att de skall göra mina ärenden, det låter högst ogenomtänkt och omodernt. Vi lever väl i sms-ens och mailens tid?
  • Hej Ann-Marie! Det har i de flesta fall fungerat väldigt bra som det har varit. I vår strävan att erbjuda smidiga och säkra beställ och betalningslösningar för er kolonister tittar vi på att i inom snar framtid utöka möjligheterna. Det här systemet har dock haft en stor brist där det funnits möjlighet att vara oärlig eller glömsk och meddela att man betalat fast så inte skett. Nu när många vill beställa kompostjord blir detta inte hållbart då vi vill att all handel inom föreningen ske på ett ärligt och tryggt sätt. Vi ber om ursäkt för att det medför lite krångel just nu, men vi tittar som sagt på att inför fler nyare sätt till beställning och betalning. Hälsningar Kassören Kristoffer, Valla 577

    4 maj 2018 07:28:41

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste kommentarer

  • Ann Holmberg » Remiss 3.0:  ”Hej Jag kan inte hitta underlaget till remiss 3.0 på hemsidan.”

  • Göran Söderström Ådala » Remiss 3.0:  ”TA INTE BORT VÅR RÄTT ATT LÄSA PROTOKOLLEN! (§ 6.6 i stadgeremiss 3.0) Efter ink..”

  • Eva » Remiss 3.0:  ”Missade 6,2 inte utan två utan tre veckor innan”

  • Eva » Remiss 3.0:  ”Hej Killar och tjej Ser att jag hoppar över ord och kanske blir det otydligt. F..”

  • Eva » Remiss 3.0:  ”Paragraf 1-2 ok " 3 ok till 3,8a bör vara endast om medlem ej bet..”

Senaste nyheter

Etikettmoln